Najneskorší termín odovzdania: 3.10.2021 (nedeľa) o 18:00
Odovzdávaný súbor: HomeTurtle.java
Cieľom tejto sady domácich zadaní je vytvoriť triedu HomeTurtle
, ktorá rozširuje triedu Turtle
a ktorá obsahuje nižšie predpísané metódy.
Doplňujúce požiadavky:
center
, setPosition
, moveTo
, setX
, setY
(v "spusťači" v metóde main
ich použiť samozrejme môžete),
Vytvorte metódu flower
, ktorá nakreslí kvietok podľa predlohy.
Kvietok je tvorený žltým kruhom so zadaným polomerom radius
. Červené "lupene" kvetu sú tvorené časťami kruhových oblúkov s polovičným polomerom (t.j. s polomerom radius/2
). Celková výška kvetu je 3*radius
. Stred kvietka je v aktuálnej pozícii korytnačky.
Vytvorte metódu cog
, ktorá nakreslí vyplnený rovnoramenný lichobežník tak, ako je to znázornené na ilustračnom obrázku. Rozmery lichobežníka sú určené parametrom size
. Konkrétne základňa lichobežníka, v ktorej strede sa nachádza korytnačka, má dĺžku 2*size
. Kratšia základňa a obe ramená majú dĺžku size
. Zub je vyplnený aktuálnou farbou výplne a je kreslený bez obrysov (vypnuté kresliace pero).
Vytvorte metódu tripleCog
, ktorá nakreslí červený obrazec skladajúci sa z troch zubov so zadaným rozmerom. Dlhšie základne zubov tvoria rovnostranný trojuholník. Korytnačka sa nachádza v strede dlhšej základne jedného zo zubov a je natočená v smere od spoločného body zostávajúcich dvoch zubov. Na nakreslenie zubov využite metódu z predošlej úlohy, t.j. nie je dovolené v metóde tripleCog
priamo použiť metódy openPolygon
a closePolygon
.
Vytvorte metódu beehive
, ktorá namaľuje nižšie uvedený obrazec skladajúci sa zo 6-uholníkov so zadanou dĺžkou strany. Na kreslenie čiar využite len nižšie uvedenú metódu hexagon
na nakreslenie pravidelného 6-uholníka so zadanou dĺžkou strany (t.j. v samotnej metóde beehive
korytnačku len presúvate na vhodné pozície - či už so zapnutým alebo vypnutým kresliacim perom). Metódu hexagon
neupravujte!
Korytnačka sa tak, ako je to v predlohe, nachádza v strede obrazca. Obrazec je nakreslený zelenou farbou.
"OK" pri metóde znamená, že sa podarilo zrealizovať všetky testy a po skončení metódy ostala korytnačka v požadovanom stave. Neznamená to, že korytnačka nakreslila to, čo mala.
Upozorňujeme, že evaluátor dokresľuje do grafických výstupov vizuálne značky (poloha korytnačky, významné body, podfarbenie, atď.), ktoré umožňujú rýchlu vizuálnu kontrolu riešenia. Ako vyzerajú, si môžete pozrieť nižšie. Tieto vizuálne značky vo svojom kóde nekreslite!
Očakávané grafické výstupy evaluátora pre korektné riešenie (poloha, natočenie a veľkosť obrazcov sa môžu líšiť):
Kvietok
Zub
Trojzub
Obrazec