Ciele cvičení:
Integer.parseInt
? Nájdite v dokumentácii, akú behovú výnimku môže hodiť?
SmartTurtle
, ktorá rozšíruje triedu Turtle
. Do triedy SmartTurtle
pridajte metódu stringToInt
, ktorá transformuje znakový reťazec na číslo. Ak transformácia nevyjde (napr. reťazec nie je číselným reťazcom), metóda nech vráti hodnotu zadanú parametrom defaultValue
.
File
(java.io.File
)?
Vytvorte triedu TurtleCommander
, ktorá rozširuje triedu Turtle
. Pri všetkách nasledujúcich metódach uvažujeme len súbory priamo v zadanom adresári, t.j. nie v podadresároch.
TurtleCommander
metódu, ktorá vypíše názvy všetkých súborov a adresárov v zadanom adresári:
TurtleCommander
metódu, ktorá vráti počet súborov (nie adresárov) v zadanom adresári:
TurtleCommander
metódu, ktorá vráti súčet veľkosti súborov (nie adresárov) v zadanom adresári:
TurtleCommander
metódu, ktorá overí, či sa v oboch zadaných adresároch nachádza nejaký súbor (pozor, nie adresár) s rovnakým menom:
TurtleCommander
pridajte metódu punishment
, ktorá do zadaného súboru vypíše reťazec zadaný počet krát:
trest.txt
?
TurtleCommander
pridajte metódu generateUnicodeFile
, ktorá do zadaného súboru vypíše znaky a ich kódy. Vypíšte iba znaky, ktorých kódy sú zo zadaného intervalu.
Vytvorte triedu ClickPane
, ktorá bude rozširovať triedu WinPane
. Klikacia plocha nech funguje tak, že pri kliknutí do plochy sa mieste kliknutia nakreslí bodka náhodného polomeru medzi 2 až 5. Do triedy ClickPane
pridajte metódu saveClicksToFile
, ktorá ako parameter dostane názov súboru (alebo referenciu na objekt triedy File
s názvom súboru). Táto metóda nech uloží do zadaného súboru informácie o všetkých nakreslených bodkách od vytvorenia plochy. Informácia o jednej bodke nech je v jednom riadku súboru a skladá sa z 3 čísel: x-ová súradnica stredu bodky, y-ová súradnica stredu bodky a polomer bodky.
Môžete predpokladať, že nikdy sa nespraví viac ako 1000 bodiek od vytvorenia kresliacej plochy (t.j. nemeňte veľkosť poľa po každom kliknutí).
Príklad súboru:
100 121 3.5
10 252 2.5
241 139 4.0