Ciele cvičení:
Integer.parseInt? Nájdite v dokumentácii, akú behovú výnimku môže hodiť?
SmartTurtle, ktorá rozšíruje triedu Turtle. Do triedy SmartTurtle pridajte metódu stringToInt, ktorá transformuje znakový reťazec na číslo. Ak transformácia nevyjde (napr. reťazec nie je číselným reťazcom), metóda nech vráti hodnotu zadanú parametrom defaultValue.
File (java.io.File)?
Vytvorte triedu TurtleCommander, ktorá rozširuje triedu Turtle. Pri všetkách nasledujúcich metódach uvažujeme len súbory priamo v zadanom adresári, t.j. nie v podadresároch.
TurtleCommander metódu, ktorá vypíše názvy všetkých súborov a adresárov v zadanom adresári:
TurtleCommander metódu, ktorá vráti počet súborov (nie adresárov) v zadanom adresári:
TurtleCommander metódu, ktorá vráti súčet veľkosti súborov (nie adresárov) v zadanom adresári:
TurtleCommander metódu, ktorá overí, či sa v oboch zadaných adresároch nachádza nejaký súbor (pozor, nie adresár) s rovnakým menom:
TurtleCommander pridajte metódu punishment, ktorá do zadaného súboru vypíše reťazec zadaný počet krát:
trest.txt?
TurtleCommander pridajte metódu generateUnicodeFile, ktorá do zadaného súboru vypíše znaky a ich kódy. Vypíšte iba znaky, ktorých kódy sú zo zadaného intervalu.
Vytvorte triedu ClickPane, ktorá bude rozširovať triedu WinPane. Klikacia plocha nech funguje tak, že pri kliknutí do plochy sa mieste kliknutia nakreslí bodka náhodného polomeru medzi 2 až 5. Do triedy ClickPane pridajte metódu saveClicksToFile, ktorá ako parameter dostane názov súboru (alebo referenciu na objekt triedy File s názvom súboru). Táto metóda nech uloží do zadaného súboru informácie o všetkých nakreslených bodkách od vytvorenia plochy. Informácia o jednej bodke nech je v jednom riadku súboru a skladá sa z 3 čísel: x-ová súradnica stredu bodky, y-ová súradnica stredu bodky a polomer bodky.
Môžete predpokladať, že nikdy sa nespraví viac ako 1000 bodiek od vytvorenia kresliacej plochy (t.j. nemeňte veľkosť poľa po každom kliknutí).
Príklad súboru:
100 121 3.5
10 252 2.5
241 139 4.0