"Inicializačné metódy" (konštruktory)

<< Inštančné premenné | Obsah | Polia a "poľové" algoritmy >>

Niekedy sa nám pri programovaní vynorí potreba vykonať nejaké príkazy hneď po tom, čo sa objekt nejakej triedy vytvorí (napr. chceme, aby vytvorená kresliaca plocha bola ihneď zelená, alebo aby jej graficky obsah už bol nejako predpripravený). Na tento účel vieme použiť špeciálnu "inicializačnú metódu" (v skutočnosti sa volá inak, ale o tom v neskorších prednáškach). Inicializačná metóda má tú vlasnosť, že sa vykoná vždy po tom, čo je vytvorený objekt danej triedy.

Pre inicializačnú metódu platia tieto pravidlá:

  • nemá návratový typ
  • volá sa presne tak, ako sa volá trieda
  • nemá žiadne parametre

Inicializačnú metódu objektov triedy Trieda by sme definovali takto:

public Trieda() {
        // inicializacne prikazy
}

<< Inštančné premenné | Obsah | Polia a "poľové" algoritmy >>