void
| center() Zmení pozíciu korytnačky do stredu plochy na ktorej sa nachádza |
void
| closePolygon() Ukončí kreslenie polygónu. V tomto momente sa vykreslí polygón aktuálnou farbou výplne. Ak je kresliace pero dole, tak sa aktuálnym nastavením pera nakreslia obrysy polygónu. |
double
| distanceTo(double x, double y) Vypočíta vzdialenosť korytnačky k bodu na súradniciach [x, y] |
double
| distanceTo(Point2D point) Vypočíta vzdialenosť korytnačky k danému bodu |
void
| dot(double radius) Nakreslí kruh so zadaným polomerom a stredom na aktuálnej pozícii korytnačky. Kruh sa kreslí aktuálnou farbou (štýlom) výplne. |
double
| getDirection() Vráti aktuálne natočenie korytnačky v stupňoch (číslo v rozsahu od 0 po 360). Nula znamená otočenie nahor a uhol otočenia v stupňoch rastie v smere hodinových ručičiek. |
double
| getDirectionTowards(double x, double y) Vráti, ako by mala byť natočená korytnačka, aby smerovala na bod so súradnicami [x, y]. |
double
| getDirectionTowards(Point2D point) Vráti, ako by mala byť natočená korytnačka, aby smerovala na daný bod |
Color
| getFillColor() Vráti aktuálnu farbu výplne používanú pri uzavretých polygónoch. |
Font
| getFont() Vráti aktuálny font používaný pri kreslení textov |
String
| getName() Vráti meno korytnačky |
Pane
| getPane() Vráti plochu na ktorej sa korytnačka nachádza |
Color
| getPenColor() Vráti aktuálnu farbu kresliaceho pera. |
double
| getPenWidth() Vráti aktuálnu šírku kresliaceho pera. |
Point2D
| getPosition() Vráti aktuálnu pozíciu korytnačky ako bod. |
double
| getX() Vráti x-ovú súradnicu aktuálnej pozície korytnačky. |
double
| getY() Vráti y-ovú súradnicu aktuálnej pozície korytnačky. |
boolean
| isPenDown() Vráti, či je kresliace pero dole (aktívne) |
boolean
| isPolygonOpen() Vráti, či si korytnačka práve zapamätáva polygón, ktorý zatiaľ neuzavrela a nevykreslila |
boolean
| isVisible() Vráti, či je korytnačka zobrazená. |
void
| moveTo(double x, double y) Presunie korytnačku na pozíciu [x, y]. Ak je kresliace pero dole, tak pri presune namaľuje čiaru z aktuálnej pozície do cieľovej pozície. |
void
| moveTo(Point2D point) Presunie korytnačku na daný bod. Ak je kresliace pero dole, tak pri presune namaľuje čiaru z aktuálnej pozície do cieľovej pozície. |
void
| openPolygon() Aktivuje kreslenie polygónu. Počas kreslenia polygónu korytnačka nekreslí, iba sa zapamätáva cestu, ktorou sa chýbe. Až metóda closePolygon namaľuje samotný polygón. |
void
| penDown() Aktivuje (položí) kresliace pero korytnačky |
void
| penUp() Dektivuje (zodvihne) kresliace pero korytnačky |
void
| print(String message) Vypíše aktuálnou farbou pera a v smere natočenia korytnačky text. |
void
| setDirection(double direction) Nastaví natočenie korytnačky. Nula znamená otočenie nahor a uhol otočenia v stupňoch rastie v smere hodinových ručičiek. |
void
| setFillColor(Color fillColor) Nastavaví farbu výplne pre polygóny. |
void
| setFont(Font font) Nastaví font používaný pri kreslení textov |
void
| setName(String name) Nastaví korytnačke nové meno |
void
| setPane(Pane newParentPane) Nastaví plochu na ktorej sa bude korytnačka nachádzať |
void
| setPenColor(Color penColor) Nastaví farbu pera |
void
| setPenDown(boolean penDownState) Nastaví či je kresliace pero položené (true) alebo zodvihnuté (false) |
void
| setPenWidth(double penWidth) Nastaví hrúbku kresliaceho pera |
void
| setPosition(double x, double y) Zmení pozíciu korytnačky na [x, y]. Počas zmeny pozície korytnačka nikdy nekreslí. |
void
| setPosition(Point2D point) Zmení pozíciu korytnačky na daný bod. Počas zmeny pozície korytnačka nikdy nekreslí. |
void
| setVisible(boolean visible) Nastaví či je korytnačka viditeľná (true) alebo neviditeľná (false) |
void
| setX(double x) Nastaví x-ovú súradnicu pozície korytnačky. |
void
| setY(double y) Nastaví y-ovú súradnicu pozície korytnačky. |
void
| step(double length) Korytnačka sa posunie aktuálnym smerom o zadanú dĺžku. Ak je kresliace pero aktívne, tak počas presunu kreslí. |
void
| turn(double angle) Otočí korytnačku o špecifikovaný uhol v stupňoch v smere pohybu hodinových ručičiek. |