Najneskorší termín odovzdania: 2.11.2015 (pondelok) o 21:00
Odovzdávané súbory: KorytnaciSvet.java
Doplňujúce požiadavky:
Uvažujme triedu KorytnaciSvet, ktorá rozširuje triedu WinPane:
Biológovia z ÚBEV UPJŠ sa rozhodli, že budú skúmať správanie sa korytnačiek Trachemys coding scripta (korytnačky z JPAZu). Tieto korytnačky sú lenivé a tak takmer celý svoj život prežijú na jednom mieste. Biológovia na korytnačky chcú umiestniť monitorovacie zariadenie s rádiovým transcieverom. Anténa monitorovacieho systému je umiestnená na mieste so súradnicami [x, y] (na budove UPJŠ). Aký musí byť minimálny vysielací rozsah zakúpených transcieverov, aby bolo možné získavať údaje zo všetkých korytnačiek?
Do triedy KorytnaciSvet pridajte metódu minimalnyDosah, ktorá pre zadané umiestnenie antény na súradniciach [x, y] vráti minimálny vysielací rozsah transceiverov zaručujúci, že každá signál z každej korytnačky dosiahne anténu.
Môžete predpokladať, že v ploche je aspoň jedna korytnačka.
Keďže korytnačky v JPAZe sú nezničiteľné, ministerstvo obrany za rozhodlo využiť korytnačky v kresliacej ploche na testovanie účinkov explózií. Do kresliacej plochy umiestnili nálož so zadanou silou (parameter sila) na pozíciu [x, y]. Pri explózii nálože vznikne tlaková vlna, ktorá odhodí korytnačky v smere od miesta explózie. Ak uvážime zjednodušený fyzikálny model, korytnačka vzdialená d od miesta explózie so silou S je odhodená na vzdialenosť S2/d4. Budeme predpokladať, že žiadna korytnačka sa nenachádza v mieste explózie. Do triedy KorytnaciSvet pridajte metódu explozia, ktorá odsimuluje účinky explózie nálože so zadanou silou a umiestnenej na zadanej pozícii. T.j. všetky korytnačky v ploche sa presunú (bez kreslenia trajektórie pohybu) na miesto, kam ich odhodí tlaková vlna, a budú nasmerované v smere od miesta explózie. Metóda vráti najväčšiu vzdialenosť, na akú bola odhodená nejaká z korytnačiek v ploche.
A je to tu. Zločin zavítal aj do korytnačieho sveta. Máme tu prvú prestrelku. Vo svete korytnačiek však aj prestrelky majú svoje pravidlá:

Do triedy KorytnaciSvet pridajte metódu prestrelka, ktorá zadanou farbou znázorní strely vypálené pri prestrelke, ktorú začne korytnačka s indexom určeným parametrom metódy.
Rada: Na uloženie toho, ktorá korytnačka už bola zasiahnutá, môžete využiť lokálne referencované pole.