Najneskorší termín odovzdania: 4.10.2015 (nedeľa) o 21:00
Odovzdávaný súbor: ZadanaKorytnacka.java
Cieľom tejto sady domácich zadaní je vytvoriť triedu ZadanaKorytnacka
, ktorá rozširuje triedu Turtle
a ktorá obsahuje nižšie predpísané metódy.
Doplňujúce požiadavky:
center
, setPosition
, moveTo
, setX
, setY
(v "spusťači" v metóde main
ich použiť samozrejme môžete),
Vytvorte metódu cinka
, ktorá nakreslí činku so zadanou dĺžkou (vzdialenosť medzi najvzdialenejšími bodmi činky). Dĺžka činky je zadaná parametrom dlzka
. Závažia činky sú čiernej farby a ich priemer je štvrtina z celkovej dĺžky činky. Tyč činky nech je čiernej farby a hrúbky 3. Korytnačka nech sa nachádza na začiatku a konci metódy v ťažisku činky a zároveň nech je nasmerovaná tak, že jej smer je kolmý na tyč činky.
Vytvorte metódu sipka
, ktorá nakreslí vyplnený rovnostranný trojuholník oranžovej farby so zadanou dĺžkou strany. Korytnačka sa nachádza v strede jednej zo strán a natočená je v smere protiľahlého vrcholu.
S využitím metódy sipka
nakreslite navigačnú šípku, ktorá sa skladá z piatich rovnostranných trojuholníkov so zadanou dĺžkou strany strana
tak, ako je uvedené na predlohe nižšie.
Rozostupy medzi trojuholníkmi majú dĺžku strana/2
.
Vytvorte metódu obrazec
, ktorá namaľuje nižšie uvedený obrazec skladajúci sa zo 6-uholníkov so zadanou dĺžkou strany. V metóde využite nižšie uvedenú metódu sestuholnik
na nakreslenie pravidelného 6-uholníka so zadanou dĺžkou strany. Metódu sestuholnik
neupravujte!
Korytnačka sa tak, ako je to v predlohe, nachádza v strede obrazca. Obrazec je nakreslený zelenou farbou.
Chytré hodinky sú dnes "in". Možno aj preto, že umožňujú definovať si vlastné zobrazenie času.
Vytvorte metódu smartWatch
, ktorá namaľuje zobrazenie analógového ciferníka ako na obrázku nižšie. Stred ciferníka je aktuálna pozícia korytnačky a to je zároveň aj pozícia korytnačky po vykonaní metódy. Polomer ciferníka je určený parametrom polomer
. Zobrazovaný čas je určený parametrami hh
(hodina) a mm
(minúta). Kvôli zjednodušeniu, nech je ciferník stále nakreslený bez rotácie v závislosti od aktuálneho natočenia korytnačky (t.j. na vhodných miestach využite setDirection
namiesto turn
). Korytnačka nech je po skončení kreslenia natočená smerom 0
.
Popis:
polomer/4
,
polomer/4
,
Color.lightGray
),
polomer/3
,
2*polomer/3
,
polomer/10
.
"Odfajknutie" metódy znamená, že sa podarilo zrealizovať všetky testy a po skončení metódy ostala korytnačka v požadovanom stave. Neznamená to, že korytnačka nakreslila to, čo mala.
Očakávané grafické výstupy evaluátora pre korektné riešenie (poloha, natočenie a veľkosť obrazcov sa môžu líšiť):
Činka
Navigačné šípky
Obrazec
Smartwatch