Najneskorší termín odovzdania: 7.10.2018 (nedeľa) o 22:00
Odovzdávaný súbor: HomeTurtle.java
Cieľom tejto sady domácich zadaní je vytvoriť triedu HomeTurtle
, ktorá rozširuje triedu Turtle
a obsahuje nižšie predpísané metódy.
Doplňujúce požiadavky:
center
(v "spusťači" v metóde main
ho použiť samozrejme môžete),
Naučte korytnačky triedy HomeTurtle
metódu flagOfDominicanRepublic
, ktorá pomocou náhodnej pochôdzky (viď 2. praktické cvičenie) nakreslí zjednodušenú vlajku štátu Dominikánskej republiky. Stred vlajky nech je na aktuálnej pozícii korytnačky, rozmery vlajky a počet náhodných krokov pochôdzky sú určené parametrami metódy (šírka vlajky je dvojnásobkom jej výšky). Vlajka nech je rovnobežná so stranami kresliacej plochy. Po skončení metódy nech sú natočenie korytnačky a jej pozícia rovnaké, ako boli pred zavolaním metódy.
Zjednodušenie oproti oficiálnej vlajke spočíva v tom, že netreba kresliť štátny znak v strede vlajky.
Naučte korytnačky triedy HomeTurtle
metódu arrow
, ktorá nakreslí navigačnú šípku podľa vzoru nižšie. Metóda má parametre width
(šírka) a length
(dĺžka) určujúce rozmery šípky. "Vyrezaný" aj "smerový" trojuholník sú rovnostranné trojuholníky, t.j. uhol v hrote šípky je 60°. Korytnačka sa na začiatku a na konci nachádza v strede základne "vyrezaného" rovnostranného trojuholníka. Šípka je natočená v smere natočenia korytnačky. Farba šípky je daná aktuálne nastavenou farbou výplne.
Naučte korytnačky triedy HomeTurtle
metódu arrowSign
, ktorá s využitím metódy arrow
nakreslí navigačnú značku, ako je to na obrázku nižšie. Metóda má 4 parametre:
arrowCount
- počet šípok tvoriacich značku,
width
- šírka značky (zároveň šírka každej zo šípok),
baseLength
- dĺžka prvej zo šípok v značke,
gap
- medzera medzi za sebou idúcimi šípkami v značke.
Dĺžka prvej zo šípok je zadaná parametrom metódy baseLength
. Dĺžka každej ďalšej šípky je 70% z dĺžky predchádzajúcej. Farby šípok sú striedavo oranžová a čierna. Prvá (najdlhšia) šípka je oranžová.
Značka smeruje v smere aktuálneho natočenia korytnačky, korytnačka sa na začiatku aj na konci nachádza na pozícii uvedenej na obrázku.
Využiť metódu arrow
znamená, že kreslenie je realizované len volaním metódy arrow
. Jednotlivé príkazy v metóde arrowSign
len zabezpečujú vhodné presuny a natočenie korytnačky (s vypnutým kresliacim perom) pred jednotlivými volaniami kresliacej metódy arrow
.
"OK" pri metóde znamená, že sa podarilo zrealizovať všetky testy a po skončení metódy ostala korytnačka v požadovanom stave. Neznamená to, že korytnačka nakreslila to, čo mala.
Upozorňujeme, že evaluátor dokresľuje do grafických výstupov vizuálne značky (poloha korytnačky, významné body, podfarbenie, atď.), ktoré umožňujú rýchlu vizuálnu kontrolu riešenia.
Očakávané grafické výstupy evaluátora pre korektné riešenie (poloha, natočenie a veľkosť obrazcov sa môžu líšiť):
Šípka
Šípkovnica