Cieľom cvičení je precvičiť si vlastné výnimky a statické metódy/premenné.
Vytvorte triedu sk.upjs.paz.UzitocneMetody
, ktorá bude obsahovať:
double sucetZoznamu(List<Double> zoznam)
, ktorá vráti súčet prvkov zoznamu (trieda List
takú metódu nemá). Metóda vyhodí nekontrolovanú výnimku sk.upjs.paz.ZoznamPrazdnyException
keď príde null alebo prázdny zoznam.
List<Double> poleStringovNaListDoublov(String[] pole)
, ktorá prekonvertuje každý prvok poľa na číslo a vráti zoznam prekonvertovaných hodnôt. Metóda vyhodí kontrolovanú výnimku sk.upjs.paz.NepodariloSaVsetkoSkonvertovatException
v prípade, že niektorý z prvkov poľa sa nepodarilo skonvertovať. Na konverziu použite metódu statickú metódu parseDouble
triedy Double
.
Vytvorte testovaciu triedu (Launcher
), v ktorej v statickej metóde main
vhodne demonštrujete funkčnosť metód triedy sk.upjs.paz.UzitocneMetody
.
sk.upjs.paz.UzitocneMetody
a vygenerujte dokumentáciu.
java -jar VytvoreneJarko.jar
main
tak, aby jej prvý riadok obsahoval:
java -jar VytvoreneJarko.jar Slovo1 Slovo2
args
metódy main
?
maven-archetype-quickstart
(na čo slúžia veci v src/test
sa dozviete na PAZ1c). Inšpirujúc sa pom.xml projektov vytvorených archetypmi pre JPAZ, nastavte:
App
Vytvorte (alebo spomeňte si) triedu Bod
, ktorá uchováva súradnice nejakého bodu (double x
, double y
). Metóda nech má jeden konštruktor: public Bod(double x, double y)
. Okrem karteziánskeho súradnicového systému však existuje aj tzv. polárny súradnicový systém. V ňom je poloha bodu určená 2 parametrami:
x
.
Navrhnite spôsob, ako pomocou statickej metódy vytvárať objekty triedy Bod
na základe určenia jeho súradníc v polárnom súradnicovom systéme. Prediskutujte, či je možné takéto vytváranie bodov realizovať preťažením konštruktorov.
Pridajte do triedy Zlomok
z prechádzajúcich cvičení statickú metódu, ktorá spočíta súčet zlomkov.
Pridajte do triedy Zlomok
zlomkovú konštantu, ktorá bude reprezentovať jednu polovicu:
V úlohách venovaných polymorfizmu sme vytvárali triedu Tvar
a jej rozšírenia. Vytvorte statickú metódu, ktorá bude na základe reťazca (formát: názov tvaru a medzerami oddelené parametre) vytvárať požadované objekty.
Pre fajnšmekrov:
Vyriešte (doriešte) akékoľvek z minuloročných záverečných praktických písomiek.