Najneskorší termín odovzdania: 12.10.2014 (nedeľa) o 21:00
Odovzdávaný súbor: ZadanaKorytnacka.java
Cieľom tejto sady domácich zadaní je vytvoriť triedu ZadanaKorytnacka, ktorá rozširuje triedu Turtle a ktorá obsahuje nižšie predpísané metódy.
Doplňujúce požiadavky:
center (v "spusťači" v metóde main ho použiť samozrejme môžete),
Naučte korytnačky triedy ZadanaKorytnacka metódu vlajkaLaosu, ktorá pomocou náhodnej pochôdzky (viď 2. praktické cvičenie) nakreslí vlajku Laosu. Stred vlajky nech je na aktuálnej pozícii korytnačky, rozmery vlajky a počet náhodných krokov pochôdzky sú určené parametrami metódy (šírka vlajky je dvojnásobkom jej výšky). Vlajka nech je rovnobežná so stranami kresliacej plochy. Po skončení metódy nech sú natočenie korytnačky a jej pozícia rovnaké, ako boli pred zavolaním metódy.

Naučte korytnačky triedy ZadanaKorytnacka metódu stromcek, ktorá nakreslí obrazec, ako je to na obrázku nižšie. Stromček sa skladá z vyplnených rovnostranných trojuholníkov. Najväčší trojuholník (spodné „poschodie“) má šírku zadanú parametrom sirka. Každé ďalšie poschodie má šírku o 20% menšiu než poschodie pod ním. Navyše spodok poschodia je vždy nižšie o 1/2 šírky poschodia pod ním od vrchola poschodia pod ním (viď obrázok). Celkovo sa stromček skladá z viacerých poschodí, ktorých počet je určený parametrom pocetPoschodi. Farby jednotlivých poschodí sa striedajú. Súčasťou stromčeka je aj kmeň vo forme vyplneného obdĺžnika, ktorého výška je 1/8 a šírka 1/4 šírky prvého poschodia. Korytnačka sa na začiatku nachádza na spodnej strane kmeňa a je natočená v smere kmeňa.
RGB kódy farieb:
153, 76, 0
0, 153, 0
0, 130, 0

Rada: