void
| center()Zmení pozíciu korytnačky do stredu plochy na ktorej sa nachádza |
void
| closePolygon()Ukončí kreslenie polygónu. V tomto momente sa vykreslí polygón aktuálnou farbou výplne. Ak je kresliace pero dole, tak sa aktuálnym nastavením pera nakreslia obrysy polygónu. |
double
| distanceTo(double x, double y)Vypočíta vzdialenosť korytnačky k bodu na súradniciach [x, y] |
double
| distanceTo(Point2D point)Vypočíta vzdialenosť korytnačky k danému bodu |
void
| dot(double radius)Nakreslí kruh so zadaným polomerom a stredom na aktuálnej pozícii korytnačky. Kruh sa kreslí aktuálnou farbou (štýlom) výplne. |
double
| getDirection()Vráti aktuálne natočenie korytnačky v stupňoch (číslo v rozsahu od 0 po 360). Nula znamená otočenie nahor a uhol otočenia v stupňoch rastie v smere hodinových ručičiek. |
double
| getDirectionTowards(double x, double y)Vráti, ako by mala byť natočená korytnačka, aby smerovala na bod so súradnicami [x, y]. |
double
| getDirectionTowards(Point2D point)Vráti, ako by mala byť natočená korytnačka, aby smerovala na daný bod |
Color
| getFillColor()Vráti aktuálnu farbu výplne používanú pri uzavretých polygónoch. |
Font
| getFont()Vráti aktuálny font používaný pri kreslení textov |
String
| getName()Vráti meno korytnačky |
Pane
| getPane()Vráti plochu na ktorej sa korytnačka nachádza |
Color
| getPenColor()Vráti aktuálnu farbu kresliaceho pera. |
double
| getPenWidth()Vráti aktuálnu šírku kresliaceho pera. |
Point2D
| getPosition()Vráti aktuálnu pozíciu korytnačky ako bod. |
double
| getX()Vráti x-ovú súradnicu aktuálnej pozície korytnačky. |
double
| getY()Vráti y-ovú súradnicu aktuálnej pozície korytnačky. |
boolean
| isPenDown()Vráti, či je kresliace pero dole (aktívne) |
boolean
| isPolygonOpen()Vráti, či si korytnačka práve zapamätáva polygón, ktorý zatiaľ neuzavrela a nevykreslila |
boolean
| isVisible()Vráti, či je korytnačka zobrazená. |
void
| moveTo(double x, double y)Presunie korytnačku na pozíciu [x, y]. Ak je kresliace pero dole, tak pri presune namaľuje čiaru z aktuálnej pozície do cieľovej pozície. |
void
| moveTo(Point2D point)Presunie korytnačku na daný bod. Ak je kresliace pero dole, tak pri presune namaľuje čiaru z aktuálnej pozície do cieľovej pozície. |
void
| openPolygon()Aktivuje kreslenie polygónu. Počas kreslenia polygónu korytnačka nekreslí, iba sa zapamätáva cestu, ktorou sa chýbe. Až metóda closePolygon namaľuje samotný polygón. |
void
| penDown()Aktivuje (položí) kresliace pero korytnačky |
void
| penUp()Dektivuje (zodvihne) kresliace pero korytnačky |
void
| print(String message)Vypíše aktuálnou farbou pera a v smere natočenia korytnačky text. |
void
| setDirection(double direction)Nastaví natočenie korytnačky. Nula znamená otočenie nahor a uhol otočenia v stupňoch rastie v smere hodinových ručičiek. |
void
| setFillColor(Color fillColor)Nastavaví farbu výplne pre polygóny. |
void
| setFont(Font font)Nastaví font používaný pri kreslení textov |
void
| setName(String name)Nastaví korytnačke nové meno |
void
| setPane(Pane newParentPane)Nastaví plochu na ktorej sa bude korytnačka nachádzať |
void
| setPenColor(Color penColor)Nastaví farbu pera |
void
| setPenDown(boolean penDownState)Nastaví či je kresliace pero položené (true) alebo zodvihnuté (false) |
void
| setPenWidth(double penWidth)Nastaví hrúbku kresliaceho pera |
void
| setPosition(double x, double y)Zmení pozíciu korytnačky na [x, y]. Počas zmeny pozície korytnačka nikdy nekreslí. |
void
| setPosition(Point2D point)Zmení pozíciu korytnačky na daný bod. Počas zmeny pozície korytnačka nikdy nekreslí. |
void
| setVisible(boolean visible)Nastaví či je korytnačka viditeľná (true) alebo neviditeľná (false) |
void
| setX(double x)Nastaví x-ovú súradnicu pozície korytnačky. |
void
| setY(double y)Nastaví y-ovú súradnicu pozície korytnačky. |
void
| step(double length)Korytnačka sa posunie aktuálnym smerom o zadanú dĺžku. Ak je kresliace pero aktívne, tak počas presunu kreslí. |
void
| turn(double angle)Otočí korytnačku o špecifikovaný uhol v stupňoch v smere pohybu hodinových ručičiek. |